Aprila so podrobneje predstavili letošnje kampanje, ki se osredotočajo na Unescovo svetovno dediščino in pristna doživetja v naravi.

Quedlinburg: grajski grič s cerkvijo sv. Servacija na nemški cesti predalčne lesene gradnje ©DZT / Michael Bader

Nemčija je čudovita dežela, ki jo odlikuje izjemna raznolikost, zato bo ob obisku prav vsak popotnik našel nekaj zase. Ob promociji Nemčije kot turistične države se že leta prilagajamo izzivom časa. V zadnjem obdobju je to seveda organizacija potovanj s trajnostnega vidika, saj so popotniki vse bolj ozaveščeni, ponudniki pa se bolj kot kadar koli prej zavedajo, kako pomembna sta skrb za okolje in ohranjanje pristne kulture.

Natalie Kauther, veleposlanica Zvezne republike Nemčije
Veleposlanica Zvezne republike Nemčije Natalie Kauther, vodja predstavništva Nemške turistične organizacije Maja Horvat in predsednica Slovensko-nemške gospodarske zbornice Dagmar von Bohnstein, foto: Helena Kermelj

Izjemno okrevanje turistične panoge

Turizem je za Nemčijo izrazito pomembna panoga, saj zaposluje kar 2,8 milijona ljudi in je lani ustvarila približno 30 milijard evrov prihodka, kar je 6,4 odstotka bruto domačega proizvoda. V primerjavi z letom 2021 je število potovanj v letu 2022 naraslo za kar 143 odstotkov. Nemčija je tako s 450,8 milijona nočitev izrazito povečala svoj tržni delež med konkurenčnimi državami v Evropi in se med njimi po priljubljenosti med evropskimi gosti povzpela na drugo mesto. K izboljšanju položaja turistične panoge smo prispevali tudi slovenski gostje, saj zadnji podatki kažejo na več kot 98-odstotno okrevanje obsega števila nočitev slovenskih gostov v Nemčiji v primerjavi z letom 2019. Po številu obiskov so najbolj priljubljene destinacije Bavarska, Baden-Württemberg in Hessen, med mesti pa München, Berlin, Nürnberg in Frankfurt na Majni. Predvsem nepozabne gradove in očarljiva mestna jedra je na dogodku kot glavne značilnosti Bavarske omenila Dagmar von Bohnstein, predsednica Slovensko-nemške gospodarske zbornice, ki je hkrati izpostavila tudi čudovito pokrajino in številne naravne znamenitosti, značilne za obe državi.

Kar 51 znamenitosti pod Unescovo zaščito

Poleg poslovnih potovanj in poti, povezanih z obiski prijateljev in sorodnikov, se vse več turistov za obisk Nemčije odloči zaradi izjemne naravne dediščine in kulturnih znamenitosti. Kar 51 znamenitosti, zabeleženih na Unescov seznam svetovne dediščine, uvršča Nemčijo v sam vrh držav z največjo gostoto naravnih in kulturnih zakladov. Kot je povedala Maja Horvat, vodja predstavništva Nemške turistične organizacije, so v sklopu letošnje kampanje znamenitosti razvrstili v sedem tematskih področij:

  • gradovi in palače
  • kultura in intelektualna zgodovina
  • narava, vrtovi in pokrajine
  • industrijska kultura
  • arhitektura in dizajn
  • cerkve in samostani
  • stara mestna jedra

Področja so združili pod ključnikom #51unescoworldheritage in zasnovali osem privlačnih tematskih poti, ki vseh 51 znamenitosti, zaščitenih pod Unescom, povezujejo z javnim prevozom in obiskovalcem ponujajo številne priložnosti za edinstvena doživetja. Ob obisku Nemčije bo zvedave popotnike prepričalo tudi raziskovanje nesnovne kulturne dediščine. V registru imajo namreč kar 131 vpisov, med njimi svetovno znano knajpanje pa znamenito orglarstvo in tradicionalno pekovsko kulturo z več kot 3000 različnimi vrstami kruha.

Goslar, Harz: vožnja s kajakom po reki Oker, pogled s ptičje perspektive © DZT / Michael Neumann

V letu 2023 želi Nemška turistična organizacija nadaljevati tudi uspešno kampanjo Embrace German Nature, ki z zgodbami domačinov – ambasadorjev predstavlja izjemne naravne danosti nemške dežele s kar 16 narodnimi parki, 104 naravnimi parki in 16 Unescovimi biosfernimi rezervati. Kar tretjina nemškega kopnega ozemlja spada pod posebno zaščito kot naravna krajina državnega pomena – procentualno po obsegu tega ozemlja Nemčijo prekaša zgolj ena država. Uganete, katera?

Skrb za okolje in zdravje

Na tokratnem dogodku Nemške turistične organizacije, ki ga je povezoval mladi Erik, obraz priljubljenega portala z izletniškimi in popotniškimi vsebinami Kam z mulcem, smo obiskovalci glavna načela trajnostne naravnanosti, ki spremljajo letošnje turistične kampanje, spoznali tudi v praksi. S Katjo Sreš iz združenja Ekologi brez meja smo spoznavali raznovrstne vidike zmanjškarskega (zero-waste) življenja in pomembnost ponovne uporabe, ki jo predstavljajo tudi na portalu Manj je več in s sodelovanji s centri ponovne uporabe, kot je KNOF.

Predstavitev kampanj za leto 2023, foto: Helena Kermelj

Ko govorimo o lepši prihodnosti, nikakor ne moremo brez omembe pomena čebel in izdelkov iz medu. Na dogodku je zato Gregor Bregač, predstavnik podjetja Medex, predstavil novo kolekcijo kakovostnih izdelkov za dobro počutje, ki spodbujajo tudi naravne obrambne mehanizme in krepijo naše zdravje. Poudaril je, da kar 70-letna tradicija podjetja Medex temelji na kakovosti in trajnostnih pristopih. Njihov cvetni prah, med, sirup in matični mleček pa smo lahko poskusili tudi v dobrotah, ki jih je pripravila stilistka hrane Gruša Zorn iz kulinaričnega studia Rashushka. Pri oblikovanju odličnega menija jo je vodila predvsem izbira sezonskih in lokalnih sestavin, s poudarkom na divjih rastlinah, ki jih lahko nabiramo v prebujajoči se naravi. Izbrane jedi so se lepo ujele s siri podjetja Homan Käserei Champignon ter vinsko spremljavo burgundca Emotion, penine Rebenschätze iz vinorodnega okoliša Baden-Württemberga ter rizlinga iz vinske kleti Schwaab iz Koblenza. Pri dogodku je z organizacijsko in medijsko podporo sodelovala tudi revija Dober tek.

OZNAKE