Prispevate lahko z udeležbo na nedeljskem Marcelovem srečelovu, za katerega smo dobitke prispevali tudi mi, s sodelovanjem v Marcelovi dražbi dresov izjemnih slovenskih športnikov na Facebooku in z SMS donacijami MT5 na 1919.

Marcelova tržnica je dobrodelni dogodek, namenjen zbiranju sredstev za podporo neozdravljivo bolnim otrokom in njihovim družinam, ki jih oskrbuje Tim za paliativno oskrbo otrok Pediatrične klinike v Ljubljani. Druženje z dobrim namenom bodo dopolnili Marcelov srečelov, bogata kulinarična ponudba, otroške delavnice, glasbeni nastopi Rudija Bučarja, Zlatka in Mance Trampuš (Koala Voice) in izobraževalne vsebine s področja paliative in genskih bolezni. Dogodek bo povezovala Ana Marija Mitič.

Del zbiranja sredstev bo potekal tudi na Facebook profilu Marcelova tržnica, kjer bo vse do 1. oktobra potekala Marcelova dražba, za katero so drese in druge športne rekvizite s podpisi donirali številni slovenski športniki, med njimi tudi Luka Dončić, Jan Oblak in celotna slovenska nogometna reprezentanca, Aljaž Bedene in Jure Košir. Sredstva lahko donirate tudi z SMS sporočilom MT5 na 1919.

Težka izkušnja družine malega Marcela navdih za izjemen dogodek

Navdih je idejna vodja Marcelove tržnice Nika Babić, lastnica ljubljanskega bistroja Veganika, črpala iz težke preizkušnje svoje družine. Nikini sestri Tjaši in njenemu partnerju Alenu se je letos februarja rodil Marcel, krasen in težko pričakovan fantek, ki so mu žal pri enem mesecu zdravniki postavili diagnozo spinalne mišične atrofije, zaradi posledic katere nas je konec maja mnogo prezgodaj zapustil. Mlada družina je lahko neprecenljiv kratek čas, ki so ga imeli skupaj, preživela doma zaradi požrtvovalnega dela Tima za paliativno oskrbo otrok Pediatrične klinike v Ljubljani, ekipe zdravnikov, medicinskih sester in drugih strokovnjakov s področja pediatrične paliative, ki so bili Marcelovima staršema neprekinjeno na voljo za podporo, ki sta jo potrebovala pri oskrbi Marcela doma.

Marcelova družina, foto: Jasmina Lozar

»Vsem v Timu sva neizmerno hvaležna, da so nama omogočili, da smo lahko po diagnozi odšli domov in ustvarjali čudovite spomine z našo družino, prijatelji in predvsem najinim fantkom. Ganjena sva ob ugotovitvi, da se je ljudi naša izkušnja tako dotaknila, da je iz tega zrasel krasen dogodek, kjer se Timu lahko zahvalimo za vso podporo, ki so nam jo dali skozi težko izkušnjo,«

Tjaša Strgar in Alen Balažič

Otroci, od novorojenčkov do mladostnikov, z neozdravljivimi napredujočimi boleznimi, zaradi katerih večinoma ne bodo dočakali odrasle dobe, so posebno ranljiva skupina bolnikov. Potrebe na tem področju stalno naraščajo, v zadnjih letih je bilo v paliativno oskrbo vključenih že več kot 90 otrok in njihovih družin. A s paliativno oskrbo otrok je javnost precej slabo seznanjena, saj gre za bolečo temo, pred katero pa si ne smemo zatiskati oči, saj gre za človekovo pravico, hkrati pa moralno obvezo in etično odgovornost zdravstvenega sistema. Zato doc. dr. Anamarija Meglič, dr. med., vodja Tima za paliativno oskrbo otrok Pediatrične klinike v Ljubljani, poudarja: »Izjemno veliko nam pomeni, da bomo s pomočjo Marcelove tržnice lahko odprto spregovorili o temi paliativne oskrbe otrok. Pomembno je namreč, da javnost spozna, da je pediatrična paliativa več kot le lajšanje bolečin, saj gre za integralen del zdravljenja neozdravljivo bolnih otrok ter podporo njihovim družinam, ki pa ga je potrebno celoviteje vključevati v zdravstveni sistem. Za to je ključno izobraževanje medicinskega kadra in seznanjanje javnosti o problematiki. Pomembno je, da lahko tudi neozdravljivo bolnim otrokom kljub bolezni  omogočimo karseda lepo otroštvo, ki si ga zasluži prav vsak.«  

Pogačarjev trg, foto: JP LPT

Z dobrimi nameni na Marcelovo tržnico

Marcelovi teti Niki je nemoč pomagati nečaku in hvaležnost Timu dala zagon za ozaveščanje o paliativni oskrbi otrok in še enkrat več se je pokazalo, kako ljubezen združuje. Nika je okrog sebe v nekaj dneh zbrala majhno skupino bližnjih prijateljev, ki so postali organizacijska ekipa Marcelove tržnice, na poziv k pomoči pa se je že v prvih dneh po ideji odzvalo izjemno število posameznikov in podjetij z vse Slovenije. Javno podjetje Ljubljanska parkirišča in tržnice je za izvedbo prireditve doniralo Pogačarjev trg, organizacijska ekipa Odprte kuhne je ponudila vso potrebno logistično podporo, število posameznikov in organizacij, ki so pripravljeni darovati svoj čas in sredstva, pa je vsak dan večje.

Za kulinarično ponudbo na dogodku bodo poskrbeli: Tekmovalci MasterChefa Anja Fir, Zala Pungeršič, Nik Marolt in Žiga Škvorc, Veganika, Boul, Super hrust, Smash Ljubljana, Vinoteka Brda, Petriot in Bevog Brewery.

OZNAKE