Penin Istenič seveda ne bi bilo brez začetnika, legendarnega Janeza Isteniča, ki je s pridelavo penin po klasični metodi pričel v časih, ko smo za novo leto nazdravljali z gaziranimi vini, sladkanimi s sirupom. Njegovo vizionarsko vinarsko delo je v eno najbolj prepoznavnih slovenskih blagovnih znamk razvil sin Miha Istenič, ki je poudaril, da so »penine kot lakasti čevlji, nikoli ne gredo povsem iz mode, le nove generacije se jih morajo naučiti ceniti.« Tudi zato, da bi lahko učinkoviteje nagovorili nove ljubitelje penin, sta včeraj štafetno palico iz rok dedka in očeta prevzela brata Mark in Nik Istenič, prvi inženir agronomije in tik pred magisterijem na hortikulturi, drugi pa tik pred magisterijem na ekonomiji.

Mark in Nik Istenič, foto: Mediaspeed / Aleksandar Domitrica

Simpatična fanta sta polna načrtov, med novostmi, ki jih uvajajo pri Peninah Istenič pa je tudi oblikovanje programa penin v tri celovite skupine – nefiltrirane penine z minimalno intervencijo in brez žvepla (No. 1, Rare, Cuvée Natura), klasične penine (Barbara, Gourmet Rose, Prestige…) in aromatizirane penine (Desiree). »Tako bomo lahko bolj osredotočeno delali na razvoju vsake posamezne linije in zagotovili, da lahko zadovoljimo vse okuse,« sta se strinjala Mark in Nik Istenič. Kot predstavnika mlade generacije se zavedata, da vedno več mladih tudi ob posebnih priložnostih išče brezalkoholno alternativo, zato imajo pri Isteničevih v načrtu razvoj brezalkoholne aromatizirane penine Desiree. Njuna velika želja za prihodnost pa je tudi več sodelovanja med različnimi ponudniki na Bizeljskem ter vpeljava novih, sodobnih turističnih pristopov, ki bi dopolnili ohranjanje dediščine.

Poleg tega si želita okrepiti prisotnost blagovne znamke Penine Istenič na družbenih omrežjih in pomladiti Klub ljubiteljev penin, ki ga je pred četrt stoletja ustanovil njun oče Miha in v katerega je bil v tem obdobju včlanjenih skoraj tisoč ljudi. »Želiva si oblikovati skupnost, da bi se tudi mlajše generacije začele skupaj učiti, razvijati okuse, pogovarjati, kaj nam je všeč in kaj ne ter tako odkrivati neverjetno bogati svet penin,« pravi Mark, Nik pa dodaja, da se ne bosta jemala preveč resno, »saj želimo biti tudi kreativni in zabavni, da približamo naše penine najini generaciji, a da hkrati razvijamo kulturo pitja, torej ne veliko in poceni, temveč malo in izbrano.«

Tomaž Bratovž (JB), Mojmir Šiftar (PEN Klub) in Zala Pungeršič (Masterchef 2023), foto: Mediaspeed / Aleksandar Domitrica

Izbrane penine z izbranimi jedmi

Uradnemu delu, v sklopu katerega so ob stari hiši posadili tudi potomko najstarejše trte na svetu iz Maribora, je sledilo prijetno druženje ob glasbeni spremljavi in premierni pokušini treh penin – Cuvée Natura 2020 brut nature, Rare 2019 brut nature in No. 1 brut, s katerimi so nazdravili prijatelji, ljubitelji, poslovni partnerji in znani obrazi. Isteniči so k sodelovanju za še več mladostne energije povabili tudi tri izjemne mlade chefe in vsak izmed njih je pripravil po eno jed, ki se je popolno spajala z izbrano penino. Za penino Cuvée Natura 2020 brut nature je hladno predjed – marinirano tuno z oljčnim oljem in solnim cvetom ter mariniranimi kumarami – pripravil Tomaž Bratovž iz restavracije JB. Sledila je glavna jed Zale Pungeršič, zmagovalke Masterchefa 2023, ki je za spajanje s penino No.1 brut pripravila ajdov zdrob s pečenico, kremo kislega zelja, dimljeno skuto, ocvirki, masleno bučo in ajdovimi kokicami. Za sladico iz skutnega moussa in pene suhih jabolk in hrušk s fermentiranim sokom sliv, ob kateri so gostje nazdravili s penino Rare 2019 brut nature, pa je poskrbel Mojmir Šiftar iz restavracije PEN Klub.

OZNAKE