Slepa peka
piše: uredništvo
23V: Kaj je slepa peka? Pri receptih za krhko testo namreč večkrat opazim to (smešno) besedno zvezo.
O: Tako imenovano slepo peko navadno uporabljamo pri peki testene podlage iz krhkega ali listnatega testa, kadar želimo, da podlaga ohrani svojo obliko in med peko testo ne naraste ali pa je predvideni nadev zelo vlažen. To pride prav takrat, kadar na pečeno (ali delno pečeno) testo nadevamo nadev, ki ne potrebuje peke ali pa se zelo hitro speče. Za slepo peko dno modela obložite s testom in testo prekrijte s papirjem za peko, tako da rob papirja sega centimeter višje od roba pekača – tako se lažje odstrani, ko je testo pečeno. Če recept predvideva, da slepo spečete tudi rob testene podlage (na primer za peko pite), lahko rob, da se ne bi preveč zapekel, dodatno zaščitite z aluminijsko folijo, preden testo obložite s papirjem za peko. Na papir nato vsujte nekaj za obtežitev – na prodaj so posebne kroglice za slepo peko, lahko pa uporabite tudi surov fižol, lečo, čičerko, riž … Testo specite po navodilih v receptu (običajno 10 do 15 minut), model vzemite iz pečice in odstranite papir za peko skupaj z obtežilom. Ohlajeno testo nadevajte in pito specite do konca, če tako predvideva recept. Predlagam, da stročnico, ki ste jo uporabili za obtežitev, shranite in jo uporabite pri naslednji slepi peki. Testo, ki ga slepo spečete, lahko v hladilniku počaka tudi do naslednjega dne.
© Salomon d. o. o., 2024.
Vse pravice pridržane.
Revija Dober tek je odlična kulinarična revija s preizkušenimi recepti. Eno najbolj branih kulinaričnih revij v Sloveniji sta leta 1995 ustanovila Darko in Zdenka Petelin, danes pa njuno tradicijo nadaljuje hči Urška Petelin, ki z zavzeto ekipo vsak mesec poskrbi za svežo zbirko receptov in obilico pestrih vsebin za sladokusce. V uredništvu revije Dober tek izdajamo tudi kuharske knjige in posebne tematske izdaje, kulinariko pa z bralci v praksi delimo tudi z organizacijo kuharskih tečajev, delavnic, degustacij in kulinaričnih izletov.
Uspešno sodelujemo tudi s številnimi podjetji, za katera pripravljamo kulinarične vsebine, kot so promocijska besedila, recepti, fotografije in videorecepti za posebne projekte in tematske publikacije, ter organiziramo dogodke in tiskovne konference.