Kako ste prišli do zamisli za projekt Odprta kuhna?
Rad imam hrano. Ko sem se preselil v Slovenijo, so me prijatelji seznanili s kulinarično ponudbo in bil sem navdušen nad njeno raznolikostjo. Ko sem nekega dne želel iti na kosilo, sem pomislil, da bi bilo fino, če bi lahko izbiral med vso ponudbo, ne da bi se moral usesti v avto. Zamisel smo nato nadgradili in nastala je prehranska tržnica, ki deluje tedensko in je edinstvena v Sloveniji.
Kaj je ključ do uspeha Odprte kuhne?
To, da nismo monotoni. Kar naprej spreminjamo menije in večamo število sodelujočih restavracij. Naš cilj je ljudem vsakič ponuditi nekaj novega, drugačnega. Ni pomembno le število obiskovalcev, temveč njihov občutek, da so doživeli nekaj, česar ne morejo doživeti vsak dan.
Kako so se na vašo pobudo odzivali gostinci?
Že na začetku je večina naših partnerjev razumela potencial Odprte kuhne. Ne le zaradi prodaje, predvsem zaradi možnosti predstavitve svoje dejavnosti in neposrednega stika z gosti. Restavracije, ki niso iz Ljubljane, so dobile priložnost, da se veliki množici ljudi predstavijo v glavnem mestu. Eden izmed naših ciljev je bil ustvariti platformo, na kateri imajo gostinci in gostje neposreden stik, kjer ni nič skrito, saj kuharji jedi pripravljajo pred očmi obiskovalcev. Zelo neposredna komunikacija. Prav to je največja razlika med prehransko tržnico in restavracijo.
Kakšne so zahteve, ki jih morajo izpolnjevati najemniki stojnic?
Naši kriteriji so kakovost, raznolikost in edinstvenost. Jedi morajo biti prilagojene ulični prehrani, vsak ponudnik pa mora ponuditi nekaj drugega, saj ne želimo, da bi se na stojnicah jedi podvajale. Naš namen je, da se obiskovalci ne dolgočasijo, zato je raznolikost ponudbe zelo pomembna.
Kaj se dogaja v zaodrju? Tak projekt zahteva kar precej organizacije …
Veliko ljudi misli, da pozimi, ko Odprta kuhna ne deluje, organizatorji spimo. A največ dela opravimo ravno takrat: obiskujemo restavracije, se dogovarjamo z gostinci, načrtujemo. Te štiri mesece intenzivno dela vsa skupina in kar precej energije potrebujemo, da petkove Odprte kuhne potekajo gladko. Velikost skupine se v različnih obdobjih razlikuje: trenutno nas je šest, ob petkih pa je v zaodrju kar mala vojska!
Kot uspešen projekt je Odprto kuhno prepoznala tudi stroka; prejeli ste nagrado Jakob za odličnost in kakovost v turizmu ter nagrado sejalec za inovativne dosežke v turizmu.
Navdušeni smo, da je stroka prepoznala dodano turistično vrednost Odprte kuhne. To nas spodbuja, da vlagamo v projekt in se razvijamo. Seveda vse to ne bi bilo mogoče brez moje skupine in sodelovanja ter podpore JP LPT in Mestne občine Ljubljana.
Kakšna je prihodnost Odprte kuhne? Se bo razširila zunaj slovenskih meja?
Letos se nam bo pridružilo še več odličnih restavracij: JB, Hiša Franko, Kendov dvorec, dvorec Zemono in mnoge druge restavracije visoke kuhinje. Odprto kuhno bomo poskušali narediti dostopno tudi ljudem v drugih slovenskih krajih in jo počasi uvajali v druga slovenska mesta. Še en projekt, ki smo ga uvedli lani, je prireditev Pivo & burger fest, ki je doživel tako dober odziv, da ga bomo letos ponovili kar trikrat, v pomladni, poletni in jesenski izdaji. Hkrati pa ves čas raziskujemo še druge možnosti, da bi projekt še dodatno razvili. V tujino pa za zdaj ne gremo.